Μιλήσαμε με τον αθλητικό δημοσιογράφο και ραδιοφωνικό παραγωγό του Nitro Radio Γιάννη Αβραμίδη, και γελάσαμε πολύ. Διάβασε παρακάτω για να «γνωρίσεις» τον Γιάννη και για να μάθεις όλα όσα συζητήσαμε για το ραδιόφωνο, την μουσική και τα ζώδια. Κι όμως, μιλήσαμε και για ζώδια.

Τι σπούδασες και πως οδηγήθηκες στο ραδιόφωνο;

Ξεκίνησα το 1997 στο τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων της ΑΣΟΕΕ, αλλά επειδή «έπεσα» στην περίοδο των καταλήψεων, έψαχνα κάτι να κάνω. Επειδή, λοιπόν, ασχολιόμουν πολύ με το μπάσκετ, ξεκίνησα να κάνω αθλητική δημοσιογραφία. Σπούδασα σε μια ιδιωτική σχολή αθλητική δημοσιογραφία και μπήκα στην Αθλητική Ηχώ το 1998. Από τότε έχω περάσει από αρκετές εφημερίδες, sites και ραδιοφωνικούς σταθμούς. Το 2000 ξεκίνησα να κάνω πρωινές και βραδινές εκπομπές στον Profit. Εκεί γνωρίστηκα με τον Βαγγέλη Χαρισόπουλο, που μου πρότεινε να μπω στο αθλητικό κομμάτι του Nitro. Έτσι, τον Δεκέμβριο του 2008 γνωρίστηκα με τον Nitro.”

Είναι τα πράγματα στο ραδιόφωνο όπως τα περίμενες; Θα άλλαζες κάτι ή υπάρχει κάτι που γινόταν και δεν σου λείπει;

“Το ραδιόφωνο είναι περίπου όπως το περίμενα. Είτε είμαι μόνος μου είτε με τον συμπαρουσιαστή μου κάνω μια κουβέντα, που θα έκανα και με μια παρέα σε έναν καφέ. Υπάρχουν όλα σε αυτή την κουβέντα η ίντρικα, ο τσακωμός, το φλερτ. Και μαζί με τους ακροατές είμαστε μια μεγάλη παρέα. Αν άλλαζα κάτι στο ραδιόφωνο, θα ήταν να μπει περισσότερο μέσα στα σπίτια. Να ξεφύγει από τα τετριμμένα, τύπου «ακούω ραδιόφωνο, όταν είμαι στο αυτοκίνητο και έχω πήξει στην κίνηση». Για παράδειγμα, θα προτιμούσα οι καφετέριες να βάζουν ραδιόφωνο και όχι λίστες τραγουδιών. Το ραδιόφωνο ήταν πάντα διαδραστικό, αλλά τώρα είναι ακόμα περισσότερο, καθώς οι ακροατές μπορούν να στέλνουν περισσότερα μηνύματα. Ξέρεις ότι σε ακούνε. Συμμετέχουν στη συζήτηση και αυτό είναι καλύτερο. Αυτό είναι το μοναδικό πράγμα, που έχει αλλάξει.”

Πρόλαβες τα πειρατικά ραδιόφωνα και πως αισθάνεσαι όταν βλέπεις ταινίες με τον Ψάλτη;

“Τα πρόλαβα. Και όχι μόνο τα πειρατικά ραδιόφωνα, αλλά και τις πειρατικές κασέτες, που ηχογραφούσαμε και μοιράζαμε μεταξύ μας, και τα πειρατικά CD. Είχε την τρέλα και την μαγεία του. Πιστεύω ότι τώρα το πειρατικό ραδιόφωνο έχει «νομιμοποιηθεί» και έχει αντικατασταθεί από το ιντερνετικό ραδιόφωνο. Και ιντερνετικό ραδιόφωνο είναι κάθε ραδιόφωνο, αφού όλοι οι σταθμοί εκπέμπουν και μέσω ίντερνετ. Ουσιαστικά, έγινε ένα «πάντρεμα» με νόμιμους διαδόχους. Είμαι λάτρης του folklore και των 80s. Και του Στάθη Ψάλτη. Έχω να το λέω ότι το «Ρόδα, Τσάντα και Κοπάνα» γυρίστηκε στο σχολείο μου, στα ίδια θρανία που καθόμουν και εγώ και μάλιστα περίπου την ίδια εποχή. Αυτό το χιούμορ με λαϊκή έκφραση και αυτή η παρεξηγημένη πλευρά του ελληνικού κινηματογράφου λείπει στις μέρες μας.”

image17

Τι είναι αυτό που σε εξιτάρει στο ραδιόφωνο;

“Η Μαρία Πετρίδη (γέλια). Η διαδραστικότητα με τον κόσμο, που για μένα είναι το πιο σημαντικό.”

Με τι κριτήριο διαλέγεις μουσική;

“Τώρα είμαι σε μια εκπομπή, με την οποία θέλουμε να ξυπνήσουμε τον κόσμο. Αυτό από μόνο του βάζει κάποιους κανόνες και οριοθετεί κάποια πράγματα. Προσπαθώ να μην επιλέγω κομμάτια, που ακούγοντας τα κάποιος θα πει «Παναγία μου, θέλω να ξανακοιμηθώ». Προσπαθώ επίσης να κάνω πιο αρμονικό το ξύπνημα, ανεβάζοντας τα beats σιγά σιγά, σαν να ξυπνάει κάποιος μαζί μου. Θα βασιστώ στο rock και θα παίξω γύρω από αυτό, ώστε να ξυπνήσει ο κόσμος και να του μείνει ένα τραγούδι στο μυαλό για το υπόλοιπο της ημέρας.”

Η εικόνα που έχουμε εμείς στο μυαλό μας ενός ραδιοφωνικού παραγωγού, ένα σπίτι γεμάτο δίσκους, γνώση όλης της ιστορίας της μουσικής, ισχύει;

“Αρχικά, να διευκρινίσω ότι εγώ είμαι ως επί το πλείστον δημοσιογράφος και όχι παραγωγός, που όντως ξυπνάει και κοιμάται γνωρίζοντας τα πάντα σχετικά με την μουσική και την μουσική βιομηχανία. Εγώ είμαι ακουστικός τύπος. Ακούω τι έχεις να μου προτείνεις, συμφωνώ ή διαφωνώ και θα επιλέξω κάποια κομμάτια, που μου αρέσουν, θα σημειώσω και θα ξαναβάλω. Για μένα, ο παραγωγός είναι αυτός, που έχει ένα εκατομμύριο διαπροσωπικές σχέσεις, αλλά ο μεγαλύτερος του έρωτας είναι η μουσική. Έτσι, έχει στο σπίτι του και στο μυαλό του το κομμάτι, με το οποίο είναι ερωτευμένος.”

image16

Τι θα ήθελες σαν αντάλλαγμα για να παίξεις δημοτικά σε ένα γάμο;

“Τίποτα. Απλά να με καλέσουν και να συμμετέχω στο γλέντι. Δεν έχω κανένα θέμα με την μουσική. Η μουσική είναι ένας τρόπος έκφρασης. Δεν μπορείς να είσαι πάντα χαρούμενος. Θα είσαι και λυπημένος και αγχωμένος και νευριασμένος. Δεν μπορείς να ακούς μόνο rock ή μόνο metal ή μόνο λαικά ή μόνο δημοτικά ή μόνο νησιώτικα. Εγώ είμαι νησιώτης και δεν μπορώ να μην έχω μέσα μου το νησιώτικο στοιχείο και την μουσική. Βέβαια, δεν θα ακούσω 6 το πρωί κλαρίνα. Αλλά μερικές φορές γυρνώντας από κάπου στις 6 το πρωί είναι πιθανό να ακούσεις και κλαρίνα!”

Ποια είναι η πιο αστεία στιγμή που θυμάσαι μέχρι σήμερα εν ώρα εκπομπής;

Η πιο αστεία στιγμή στο Nitro είναι όταν βγήκα στον αέρα, για να πω τα αθλητικά, και τραγούδησα Κιάμο. Ειπώθηκε μια ατάκα από τραγούδι του Κιάμου, που ήταν γνωστή τότε, και το τραγούδησα. Στην τωρινή εκπομπή μας, μπορώ να σου πω ένα παράδειγμα από κάθε μέρα. Αν σου πω μια στιγμή, θα αδικήσω τις υπόλοιπες. Με την Μαρία προσπαθούμε να κάνουμε τον κόσμο να περάσει καλά και να γελάσει και γελάμε πολύ και εμείς.”

Ποιο τραγούδι που δεν βαριέσαι ποτέ να παίζεις στην εκπομπή σου και ποιο τραγούδι σου ζήτησαν αλλά έκανες ότι δεν το είδες;

“Αυτή την εποχή έχω κολλήσει με δύο: το 1977 της Ana Tijoux και το soundtrack του Hunger Games. Μας έχουν ζητήσει και Μάκη Δημάκη και Χάρη Κωστόπουλο. Προφανώς δεν θα βάλω κάτι τέτοιο το πρωί, αλλά δεν θα κάνω ότι δεν το είδα. Με τη Μαρία τα σχολιάζουμε αυτά που μας ζητάνε οι ακροατές (γέλια).”

Σε έχει αναγνωρίσει κανείς ποτέ από τη φωνή έξω στο δρόμο;

“Η μάνα μου (γέλια). Όχι. Τις περισσότερες φορές έβγαινα τηλεφωνικά και το τηλέφωνο αλλοιώνει την χροιά. Αλλά συνήθως σε αναγνωρίζουν, όταν είσαι στην τηλεόραση.”

Πως σε φαντάζεσαι σαν dj στα 70 σου;

“Νομίζω ότι δεν θα είμαι dj στα 70 μου, αλλά θα συνεχίσω να είμαι barman. Θα φτιάχνω cocktail και θα μιλάω για ζώδια και σχέσεις μέσα από την μπάρα.”

image12

Το μπάσκετ τι ρόλο παίζει στη ζωή σου;

“Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου, από 4 ετών έπαιζα μπάσκετ. Ευχαριστώ τους προπονητές μου που με άφηναν στον πάγκο και τους έβλεπα να προπονούν και διάβαζα καλά το παιχνίδι. Έτσι, έμαθα κάποια πράγματα σχετικά με την προπονητική. Έχω περάσει από ακαδημίες, γιατί λατρεύω να δουλεύω με παιδιά, και τώρα είμαι προπονητής στον Προμηθέα στο Χαλάνδρι, όπου με τους αθλητές μου είμαστε φίλοι. Έτσι προέκυψε το μπάσκετ, σαν παίχτης βαριόμουν την προπόνηση, ενώ σαν προπονητής λατρεύω την προπόνηση.”

Γιατί μπάσκετ και όχι κάποιο άλλο άθλημα;

“Γιατί στο μπάσκετ είχα έφεση από μικρός. Τα δοκίμασα όλα βέβαια. Στο ποδόσφαιρο δεν ήμουν καθόλου καλός, στο βόλευ δεν υπήρχαν εγκαταστάσεις και ατομικά αθλήματα δεν ήθελα ποτέ. Έκανα σκι, αλλά το σταμάτησα λόγω προβλημάτων με το πόδι μου. Στο μπάσκετ ήμουν καλός, είχα καλή απόδοση στις μικρές κατηγορίες της Αθήνας.”

Τι γνώσεις έχεις πάρει από τις δύο διαφορετικές ενασχολήσεις σου;

“Και στη δημοσιογραφία, όσον αφορά το ραδιόφωνο, και στο μπάσκετ είμαι σε μια μεγάλη παρέα. Από την μία παρέα πάω στην άλλη. Και στο ραδιόφωνο προσπαθούμε να φέρουμε και άλλους ακροατές στην παρέα μας ώστε να γίνουμε μια μεγάλη παρέα και στο μπάσκετ είμαστε μια άλλη παρέα, απλά είναι πιο κλειστός κύκλος. Μου αρέσει και στα δύο η επικοινωνία και το ομαδικό στοιχείο.”

Διαβάσαμε ότι μια περίοδο έγραφες για ζώδια. Πώς προέκυψε αυτό;

Εδώ κολλάει η τρίτη μου ιδιότητα, εκείνη του barman. Αυτή ουσιαστικά με έβαλε στο «παιχνίδι» με τα ζώδια. Επειδή δούλεψα για πολλά χρόνια ως barman και δουλεύω ακόμα, κατάλαβα ότι ένας πολύ απλός τρόπος προσέγγισης των ανθρώπων που έρχονταν στην μπάρα είναι να αρχίσεις να τους λες για τα ζώδια. Κάπως έτσι μαζί με όλα τα άλλα διάβασα και για αυτά. Βέβαια σε αυτά που διάβαζα πρόσθετα και το εμπειρικό στοιχείο μου για να ενισχύσει ή να αποδυναμώσει κάποιο από τα χαρακτηριστικά του κάθε ζωδίου. Κάθομαι μιλάω με κάποιον άνθρωπο και μέσα σε 5 λεπτά του λέω τι ζώδιο είναι. Μια εφημερίδα μου είχε ζητήσει να γράφω τα ζώδια και τα έγραφα χωρίς να έχω απίστευτες γνώσεις για αυτά. Υπάρχουν κάποια χαρακτηριστικά, τα οποία βασίζονται στα βιώματα που έχουμε ανάλογα με το πότε γεννηθήκαμε, όπως για παράδειγμα σε ποια εποχή του χρόνου πέφτουν τα γενέθλιά μας. Ένα παιδάκι που έχει γενέθλια το καλοκαίρι είναι πιθανό να είναι πιο ηγεμονικό και να επιλέγει μόνος του τους φίλους του, ενώ ένα παιδί που έχει γενέθλια στην περίοδο των εξετάσεων του σχολείου είναι λογικό να έχει μια ευαισθησία. Ένα παιδάκι που έχει γενέθλια στις απόκριες είναι λογικό να κάνει πάντα ξέφρενα πάρτυ. Τώρα μόλις σου περιέγραψα τα Λιοντάρια, τους Καρκίνους και τους Υδροχόους. Επίσης, πιστεύω ότι δεν είναι τυχαίο, ότι για κάθε άνθρωπο που γεννιέται, η θέση των πλανητών είναι διαφορετική. Βέβαια, δεν θα κάτσω να δω αν ταιριάζω με το άλλο ζώδιο.”

Ασχολείσαι ακόμα με τα ζώδια;

Δεν θα επιδιώξω να τα διαβάσω, αλλά αν πέσει το μάτι μου, θα δω τι λέει για το ζώδιο μου.”

image01

Η μουσική κουλτούρα πιστεύεις ότι είναι κάτι που μεταφέρετε από γενιά σε γενιά;

Πιστεύω ότι διαμορφώνεται. Τίποτα δεν μεταφέρεται από γενιά σε γενιά, γιατί κάθε γενιά παίρνει ότι της αφήνεις έλευθερο να πάρει και ότι εφόδιο της δίνει να πάρει. Αυτό δεν ισχύει μόνο για την μουσική, αλλά για όλα τα πράγματα. Αν η δική μου γενιά αποφάσιζε να διαγράψει οριστικά και αμετάκλητα όλες τις μεγάλες επιτυχίες των 80s, η νέα γενιά δεν θα ήξερε ότι υπάρχει κάτι τέτοιο και ούτε θα βασιζόταν σε αυτό για να το προοδεύσει ή για να κάνει κάτι καινούριο. Ουσιαστικά κερδίζεται από γενιά σε γενιά.

Αν η κόρη σου έχει τελείως διαφορετικό γούστο από σένα στη μουσική τι θα κάνεις;

Θα την αφήσω να κάνει ελεύθερα τις δικές της επιλογές. Έχει την έλευθερη βούληση να κάνει ότι θέλει. Εξάλλου άδεια οπλοφορίας έβγαλα (γέλια).”

image15

Μπορείς να ακούσεις τον Γιάννη Αβραμίδη στην εκπομπή του με την Μαρία Πετρίδη στο Nitro Radio 102,5 από Δευτέρα ως Παρασκευή 7-10 το πρωί.

Η φωτογράφιση έγινε στο Music Machine στην οδό Διδότου 16, την διεύθυνση του οποίου ευχαριστούμε πολύ.

Φωτογραφίες:  SOvisual Photography