Διατροφη μεχρι τις γιορτες

diatrofi inside post

Fact1: θέλεις να είσαι κομψός/ή μέσα στις γιορτές (και να παραμείνεις…)

Fact2: δε θέλεις να στερηθείς καμία γεύση μέσα στις γιορτές

Λυπάμαι, αυτό το άρθρο ΔΕΝ περιλαμβάνει τη μαγική δίαιτα που θα σε κάνει να χάσεις 10 κιλά σε 10 μέρες. Έχω όμως να σου συστήσω ψυχραιμία. Ειλικρινά καταλαβαίνω και τα δύο facts και γνωρίζω από την εμπειρία μου ότι γίνονται και τα δύο χωρίς σπασμωδικές κινήσεις!

Εάν βρίσκεσαι ήδη σε πρόγραμμα διατροφής, δεν έχει έρθει η στιγμή ούτε να το κάνεις περισσότερο αυστηρό, ούτε να εγκαταλείψεις την προσπάθεια που έχεις καταβάλει τόσο καιρό. Το να περιοριστείς κι άλλο και να μπεις σε διαδικασία υπερβολικής στέρησης, το μόνο που θα έχει ως αποτέλεσμα είναι όταν βρεθείς μπροστά στο χριστουγεννιάτικο μπουφέ να μην μπορέσεις να συγκρατηθείς και να καταλήξεις να «ξεσαλώσεις». Από την άλλη και η σκέψη του όλα ή τίποτα δε βγάζει κάποιο νόημα. Το να χαλάσει δηλαδή κάποιος το πρόγραμμά του όλο το Δεκέμβρη επειδή θα το καταστρατηγήσει ούτως ή άλλως 3-4 μέρες, δεν έχει καμία λογική. Ο οργανισμός καταλαβαίνει. Και καταλαβαίνει με μαθηματική ακρίβεια. Για να πάρουμε 1 κιλό, και αυτό το κιλό να είναι πραγματικό (όχι από αυτά που σε 2-3 μέρες δε φαίνονται στη ζυγαριά) πρέπει να καταναλώσουμε περίπου 7.000 θερμίδες επιπλέον από αυτό που χρειαζόμαστε. Αυτό σημαίνει ότι αν «κλέψουμε» 14.000 θερμίδες θα βαρύνουμε κατά 2 κιλά, ενώ αν «κλέψουμε» 3.500 θερμίδες θα πάρουμε μισό κιλό κ.ο.κ.

Το ίδιο ισχύει και για όσα άτομα δεν ακολουθούν κάποια δίαιτα. Μπορεί να ακούγεται πολύ δελεαστικό να κάνετε μια υστερική τελευταία προσπάθεια, αλλά πάντα πρέπει να σκεφτόμαστε και το μετά… Επίσης, αν αρχίσετε από τώρα το… εορταστικό μενού, το πιο πιθανό είναι στις αρχές του χρόνου να μη χωράτε στα ρούχα σας. Προσοχή! Δεν υπονοώ ότι θα πρέπει να φάμε το πρώτο μελομακάρονο την παραμονή των χριστουγέννων. Μάλιστααν φάμε 1-2 μέχρι τότε δε θα μας γυρίσουν τα μάτια (ξέρετε όπως στα cartoon) όταν θα τα αντικρίσουμε. Καλό είναι να τα κρατάτε σε ένα σημείο όχι πολύ ορατό μέχρι τις γιορτές, γιατί αν είναι στολισμένα σε σημείο από το οποίο περνάμε συνέχεια, θα ξεφύγετε. Η πρότασή μου είναι να ακολουθήσουμε όλοι ένα φυσιολογικό πρόγραμμα διατροφής τη βδομάδα πριν τα Χριστούγεννα, αλλά και μεταξύ Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς. Το φυσιολογικό πρόγραμμα περιλαμβάνει όσπρια, ψάρια, άπαχο κρέας και γενικά ό,τι δε θα υπάρχει στο γιορτινό τραπέζι. Θα βοηθούσε επίσης, να αυξηθεί η φυσική δραστηριότητα (ακόμη και με αφορμή τα ψώνια) μιας και η συνήθης διαδικασία των γιορτών περιλαμβάνει μάσες και ξάπλες.

Αν τέλος, θέλετε τόσο πολύ να ακολουθήσετε κάποιο πιο προσεχτικό πρόγραμμα μέχρι τις γιορτές, μια καλή ιδέα είναι οι σούπες με άφθονα λαχανικά και λίγη άπαχη πρωτεΐνη!

Η Κλειώ είναι κλινικός διαιτολόγος-διατροφολόγος. Τελείωσε το τμήμα Επιστήμης Διατροφής-Διαιτολογίας του Χαροκόπειου πανεπιστημίου και στη συνέχεια μετεκπαιδεύτηκε στη συμβουλευτική ψυχολογία και στο life coaching. Δοκιμάζει διαρκώς νέα είδη γυμναστικής. Μαγειρεύει τα πάντα with a diet twist αν και λατρεύει το junk food. Προσπαθεί να πλέκει για να χαλαρώνει και τα καταφέρνει... να πλέκει, όχι να χαλαρώνει! Ονειρεύεται μια μέρα να δημοσιεύσει τα ευτράπελα περιστατικά που συμβαίνουν σε ένα διαιτολογικό γραφείο... Γράφει για τη ψυχολογική διάσταση της διατροφής.

Be first to comment

Solve : *
26 + 24 =