Αλλο ενα ποτηρακι

Οι γιορτές καταφθάνουν και κατά τα γνωστά όλοι θα πιούμε ένα ποτηράκι παραπάνω. Θα αφήσω τη μαμά σας να σας διαμαρτυρηθεί για το πόσο κακό κάνει το αλκοόλ και θα ασχοληθώ με άλλα θέματα.

Αρχικά ας πιάσουμε το άβολο θέμα των θερμίδων. 1 γραμμάριο αλκοόλ μας δίνει 7 θερμίδες. Μιλάμε για το καθαρό αλκοόλ, δηλαδή για τους «βαθμούς» που αναγράφονται συνήθως στις συσκευασίες. Τα σκέτα καθαρά ποτά, έχουν λιγότερες θερμίδες, ενώ τα πιο περίπλοκα έχουν όπως είναι λογικό έχουν περισσότερο, λόγω περιεκτικότητας σε ζάχαρη, χυμό κλπ. Από τα cocktail το πιο light είναι το mohito, (200 kcal), ενώ τα υπόλοιπα daiquiri, μαργαρίτες, δε θέλετε να ξέρετε καν… ευτυχώς που δεν είναι καλοκαίρι. Στα ποτά που είναι θερμιδικές βόμβες να προσθέσω και ρακόμελα, οινόμελα κλπ που παρόλο που σερβίρονται σε σφηνοπότηρα, μας ξεγελούν και καταναλώνουμε περισσότερα. Όχι, αν κρυώνετε δε θα κάψετε όσες θερμίδες έχουν για να το σώσετε. Η γενική οδηγία είναι η εξής: ό,τι θεωρείτε πως είναι πολύ όμορφο για να ανέβει στο instagram (βλ ιδιαίτερα σερβιρίσματα, χρώματα, βαζάκια αντί για ποτήρια κλπ.) είναι πολύ πιθανό να έχει θερμίδες όσο και ένα γεύμα.

Το αλκοόλ παρόλο που έχει κατηγορηθεί για διάφορα αρνητικά αποτελέσματα, έχει και κάποιες θετικές επιδράσεις όταν καταναλώνεται σε μέτρια ποσότητα. Η ήπια κατανάλωση αλκοόλ λοιπόν, προστατεύει την καρδιαγγειακή λειτουργία, μειώνει την εμφάνιση διαβήτη και περιορίζει τον κίνδυνο της οστεοπόρωσης. Ακόμη, φαίνεται ότι σχετίζεται με μειωμένο κίνδυνο χολολιθίασης και αρθρίτιδας και προστατεύει από το κοινό κρυολόγημα. Το κρασί αλλά και η παρεξηγημένη μπύρα περιέχουν βιταμίνες του συμπλέγματος Β, καθώς και αντιοξειδωτικά. Έρευνες έδειξαν ακόμη, πως οι συχνοί πότες είναι άτομα με υψηλή νοημοσύνη, τα οποία συνήθως έχουν και πανεπιστημιακές σπουδές. Μάλιστα το υψηλό IQ σχετίζεται και με υψηλότερη κατανάλωση κρασιού. Το αλκοόλ θεωρείται επίσης, σημαντικό αφροδισιακό, καθώς χαλαρώνει και αμβλύνει τους ενδοιασμούς (προσοχή η μέτρια κατανάλωση, η υπερκατανάλωση μόνο sexy δεν είναι).

«Καλά μας τα είπες» θα σκέφτεστε τώρα, αλλά μάλλον μέσα στις γιορτές μόνο μέτρια δε θα είναι η κατανάλωση. Για να αποφύγετε το hangover, προσπαθήστε να είστε φαγωμένοι. Το φαγητό είναι αποτελεσματικό πριν και όχι ιδιαίτερα μετά την κατάχρηση αλκοόλ. Ξεκινήσετε να πίνετε χωρίς να διψάτε γιατί με αυτό τον τρόπο θα καταναλώσετε τα ποτά σας πιο γρήγορα. Να θυμίσω ότι η δίψα επιβαρύνεται από τα αλμυρά σνακ (πατατάκια, ξηροί καρποί κλπ.). Για κάθε ένα ποτό που θα καταναλώσετε, να πίνετε ενδιάμεσα και ένα ποτήρι νερό για να παραμείνετε ενυδατωμένοι. Αν παρόλα αυτά την άλλη μέρα το πρωί τα πράγματα δεν είναι τόσο καλά, πιείτε όσο πιο πολύ νερό μπορείτε, μην πιείτε μεγάλες ποσότητες καφέ γιατί αυτό θα προκαλέσει επιπλέον αφυδάτωση και φάτε καλά για να αναπληρώσετε τους ηλεκτρολύτες που έχουν διαταραχτεί. Καταναλώστε αμύγδαλα, φυστικοβούτυρο, μπανάνες ή ζωμό από λάχανο για να μειώσετε τα συμπτώματα του hangover. Προς θεού, το άλλο πρωί μην ξαναπιείτε αλκοόλ, καθώς είναι μύθος πως θα σας βοηθήσει, εκτός αν έχετε σκοπό να παραμείνετε μεθυσμένοι σε όλες τις γιορτές…

Δημητριάδου Κλειώ, Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

Η Κλειώ είναι κλινικός διαιτολόγος-διατροφολόγος. Τελείωσε το τμήμα Επιστήμης Διατροφής-Διαιτολογίας του Χαροκόπειου πανεπιστημίου και στη συνέχεια μετεκπαιδεύτηκε στη συμβουλευτική ψυχολογία και στο life coaching. Δοκιμάζει διαρκώς νέα είδη γυμναστικής. Μαγειρεύει τα πάντα with a diet twist αν και λατρεύει το junk food. Προσπαθεί να πλέκει για να χαλαρώνει και τα καταφέρνει... να πλέκει, όχι να χαλαρώνει! Ονειρεύεται μια μέρα να δημοσιεύσει τα ευτράπελα περιστατικά που συμβαίνουν σε ένα διαιτολογικό γραφείο... Γράφει για τη ψυχολογική διάσταση της διατροφής.

Be first to comment

Solve : *
25 − 10 =