Αξίζει τελικά το juice cleanse;

Αξίζει τελικά το juice cleanse;

Η νέα τάση στις crash και εξαντλητικές δίαιτες είναι το juice cleanse, δηλαδή μία περίοδος νηστείας κατά την οποία γίνεται αποκλειστική κατανάλωση χυμών για 3 με 60 ημέρες. Δεν πρόκειται για κατανάλωση οποιουδήποτε χυμού, αλλά μόνο από φρέσκα φρούτα και λαχανικά που στείβονται είτε από το άτομο που την ακολουθεί είτε από καταστήματα που πωλούν τέτοιου είδους φυσικούς χυμούς.

Αν δεν τη «σπάσεις», η συγκεκριμένη δίαιτα δίνει 1000 - 1200 θερμίδες, 210γρ υδατανθράκων, 14γρ πρωτεΐνης και 19γρ λίπους την ημέρα, κάτι που σημαίνει ότι είναι πολύ χαμηλή σε θρεπτικά συστατικά, ιδίως αν πρόκειται για ένα έστω και ελάχιστα δραστήριο άτομο. Η υπόσχεση που δίνει είναι ότι ακολουθώντας μία τέτοια δίαιτα καθαρίζει το σώμα από τις τοξίνες. Οκ... Δουλεύει όμως;

Πέρα από την διακοπτόμενη νηστεία, η οποία έχει κάποια επιστημονική βάση, η δίαιτα juice cleanse δεν υπάρχει κανένα επιστημονικό στοιχείο που να δείχνει ότι παρέχει οποιοδήποτε όφελος στην απαλλαγή του σώματος από τις τοξίνες. Ευτυχώς, ο ανθρώπινος οργανισμός είναι σχεδιασμένος για να «καθαρίζει» από μόνος του από τις βλαβερές χημικές ενώσεις. Τα κυριότερα «detox» όργανα είναι ο πεπτικός σωλήνας, τα νεφρά, το δέρμα, οι πνεύμονες, το ήπαρ, το λεμφικό και το αναπνευστικό σύστημα. Τα συστήματα αυτά μας επιτρέπουν να αποβάλλουμε τις τοξικές ουσίες μέσω τις εκκένωσης, του ιδρώτα ή της αναπνοής.

Μία τέτοια δίαιτα επίσης, δεν θα σε βοηθήσει να χάσεις βάρος, τουλάχιστον όχι αυτό που έχεις βάλει σαν στόχο, δηλαδή λίπος. Στην πραγματικότητα, η απώλεια βάρους οφείλεται στην απώλεια νερού και των αποθηκών υδατανθράκων, που θα επανέλθουν αμέσως μόλις σταματήσεις τη δίαιτα. Επίσης, μία τέτοια δίαιτα σημαίνει δίαιτα πείνας, που τη μεταφράζει το σώμα ως λιμοκτονία προκαλώντας ορμονικές διαταραχές και μεγαλύτερη εναπόθεση λίπους. Τα σημαντικότερα και πιο συνήθη συμπτώματα που εμφανίζονται μετά από μία περίοδο juice cleanse είναι το αίσθημα αδυναμίας, οι ζαλάδες, οι πονοκέφαλοι, οι διαταραχές στον ύπνο, ενώ λόγω της υπερκατανάλωσης φρούτων σε μορφή χυμού αυξάνονται τα επίπεδα σακχάρου του αίματος, αφού υπάρχει περιορισμός στην πρόσληψη φυτικών ινών, αυξάνοντας έτσι τον κίνδυνο εμφάνισης σακχαρώδη διαβήτη, ιδίως εάν υπάρχει προδιάθεση. Τέλος, juice cleanse σημαίνει και ανεπαρκής πρόσληψη πρωτεΐνης. Η μειωμένη πρόσληψη πρωτεΐνης (μικρότερη από τις πρωτεϊνικές ανάγκες του ατόμου) εμποδίζει την ικανότητα του οργανισμού να αποβάλλει τις τοξίνες από το σώμα, ενώ θέτει σε κίνδυνο και την μυϊκή μάζα.

Συνοψίζοντας, η αλήθεια είναι ότι μία δίαιτα juice cleanse φαίνεται ιδανική στη θεωρία, στην πραγματικότητα όμως, δεν κάνει θαύματα και δεν θα σου προσφέρει αυτό που επιθυμείς.

ΔΕΣ ΑΚΟΜΑ: 12 καθημερινές συνήθειες που "μειώνουν" τον μεταβολισμό σου

www.facebook.com/virginiaskoulidi | www.instagram.com/dietlicious_gr

featured image: m.theepochtimes.com
0 replies


Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *