Όλοι μας θυμόμαστε την πρώτη μας συνέντευξη. Ίσως κιόλας να μη τη θυμόμαστε τόσο όσο την όλη προετοιμασία μας για αυτή τη fail κατάσταση. Από το τι θα φορέσουμε μέχρι το πώς να συμπεριφερθούμε για να εντυπωσιάσουμε τους μελλοντικούς εργοδότες μας χωρίς να έχουμε λάβει υπόψη ότι η μυστική συνταγή είναι το πώς θα προμοτάρουμε σωστά την προσωπικότητα μας.

Σε όποια φάση της καριέρας μας και να είμαστε στη παρούσα φάση θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι ο στόχος μας δεν είναι απλά μόνο να εντυπωσιάσουμε αλλά επιπρόσθετα να έχουμε την ικανότητα να αποφύγουμε λάθη τα οποία θα μπορούσαν να μποϊκοτάρουν το personal brand μας.

Χρήση λανθασμένου χαιρετισμού

Όταν θα συναντούσατε ένα πελάτη είτε ένα νέο συνάδελφο πως θα κάνατε τις πρώτες συστάσεις; Εάν αποφασίζατε να απέχετε από μια απλή χειραψία τότε ίσως αυτό αποδειχθεί μεγάλο λάθος. Σύμφωνα με μια έρευνα που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό της γνωστικής νευροεπιστήμης διαπιστώθηκε ότι η πιο πάνω χειρονομία αγγίζει τους νευροδιαβιβαστές του εγκεφάλου προδιαθέτοντας το άτομο με το οποίο θα πραγματοποιηθεί μια νέα γνωριμία να νοιώσει το αίσθημα της συμπάθειας. Εάν μάλιστα το χέρι σας επεκταθεί φανερώνοντας ότι έχετε κάνει το πρώτο βήμα, αυτή η κίνηση θα δώσει περισσότερα bonus εμπιστοσύνης.

Δοκιμάστε αυτό: Σε σημαντικά επαγγελματικά meetings, σταθείτε και προβείτε σε χειραψία με κάθε άτομο ξεχωριστά που λαμβάνει μέρος στη προκειμένη συνάντηση. Όπως συστήνουν οι ειδικοί στη γλώσσα του σώματος η κατάλληλη επαφή με τα μάτια σε συνδυασμό με την πρωτοβουλία να κάνετε εσείς την πρώτη κίνηση της χειραψίας θα σας δώσει πολλά bonus. Αποφύγετε όμως να έχετε το χέρι σας αρκετά κοντά στο σώμα σας καθώς αυτό θα φανερώσει έλλειψη αυτοπεποίθησης.

Η Υποτίμηση της αξίας της φήμης σας

Για ένα μεγάλο ποσοστό εργαζομένων, μια νέα δουλειά σημαίνει απλά αλλαγή εργοδοτών χωρίς να λαμβάνουν υπόψη ένα νέο προμοτάρισμα του ατόμου τους. Εάν έχετε σκοπό να εγκαταλείψετε την τρέχουσα θέση σας μη ξεχνάτε ότι η φήμη μας είναι το παν για σας. Ζούμε σε ένα μικρό κόσμο, τον οποίο τα social media κάνουν ακόμα μικρότερο. Ο τρόπος που συμπεριφέρεστε στον εργασιακό σας χώρο, είτε σας αρέσει η δουλειά σας είτε όχι αυτό θα σας ακολουθήσει και στην επόμενη σας εργασία.

Δοκιμάστε αυτό: Αν παρατηρείτε ότι η απόδοση σας είτε ακόμα και η διάθεση σας φανερώνουν ότι έχει φθάσει ο καιρός να εγκαταλείψετε τη θέση σας να είστε σίγουροι ότι αυτό που θα αφήσετε πίσω σας θα έχει να κάνει με την καλύτερη απόδοση του εαυτού σας. Δουλέψτε σκληρά και δείξτε στο κατάλληλο χρόνο το πόσο ικανοί είστε στη διεκπεραίωση των καθηκόντων που σας ανατίθενται. Γιατί η κακή φήμη είναι δύσκολο να ανατραπεί.

Χρησιμοποιώντας τις λέξεις εγώ αντί εμείς

Παρόλο που για πολλούς οι λέξεις που χρησιμοποιούμε στις καθημερινές μας επαφές  φαίνονται ασήμαντες  εντούτοις όχι μόνο μιλάνε αλλά φωνάζουν σχετικά με τη στάσεις μας και τα ηθικά μας πιστεύω. Και όμως πολλοί εργοδότες στις συνεντεύξεις των δυνητικών τους εργαζομένων δίνουν στενή σημασία στο κατά πόσο οι υποψήφιοι  για τη θέση εργασίας που προσφέρουν χρησιμοποιούν τη λέξη εγώ ή εμείς σε ένα interview. «Θα ήθελα να μου μιλήσεις για κάποια ενέργεια που έπραξες στο χώρο εργασία σου η οποία σε καθιστά περήφανο» Μαθαίνεις πολλά για το υποψήφιο άτομο κυρίως όσο αφορά την ικανότητα του να αναγνωρίζει πότε ένα καθήκον εντάσσεται στα πλαίσια της ομαδικότητας και πότε όχι.

Δοκιμάστε αυτό: Την επόμενη φορά που  θα λάβετε κάποιο έπαινο στη δουλειά σας, δώσε σημασία στην ανάλογη αναφορά σας. Εάν έχουν λάβει μέρος και άλλα άτομα στο project, το να αναφέρετε ότι αυτό αποτέλεσε ομαδική προσπάθεια φανερώνει τις υψηλές ανθρωπιστικές σας αξίες.

Διατήρηση ενός ακατάστατου γραφείου:

Αμέτρητες μελέτες έχουν δείξει ότι αυτοί που υστερούν στις οργανωτικές δεξιότητες είναι συνήθως πιο δημιουργικά και έξυπνα άτομα. Εντούτοις όμως, ανεξαρτήτως  δεξιοτήτων μια πρόσφατη έρευνα φανερώνει ότι το 28% των εργοδοτών θα ήταν λιγότερο πιθανόν να προωθήσουν κάποιο άτομο με ανοργάνωτο χώρο εργασίας, ενώ ταυτόχρονα το 57% των εργαζομένων κρίνουν αρνητικά του συναδέλφους του που διατηρούν ένα μη συγυρισμένο χώρο.

Δοκιμάστε αυτό: Δημιουργήστε την ψευδαίσθηση ενός τακτοποιημένου γραφείου χωρίς να αλλάξετε δραστικά τη συμπεριφορά σας επενδύοντας σε αξεσουάρ ενός χρώματος. Βρείτε επίσης τρόπους για να τοποθετείτε τα χαρτιά σας σε άλλου είδους αντικείμενα όπως σε κουτιά ή σε ειδικούς δίσκους ταξινόμησης ώστε οι διάφορες «χαρτούρες» σας να παραμένουν σε ένα τόπο.

Μη γνωρίζοντας πώς να περιγράψεις την αξία σου και τη χρησιμότητα σου

Και όμως αυτό μπορεί να σου φαίνεται δεδομένο.  Αλλά εσείς μπορείτε να περιγράψετε τι ακριβώς κάνετε; Μια πρόσφατη έρευνα στο Linkedin κατέδειξε ότι το 40% των εργαζομένων παλεύουν στο να εξηγήσουν τι ακριβώς κάνουν για να ζήσουν, λέγοντας ότι πολλές φορές διστάζουν γιατί νοιώθουν ότι προβαίνουν σε ένα είδος επίδειξης. Αν δε μπορείτε να περιγράψετε το ρόλο σας με μόνο τρεις λέξεις δε σημαίνει ότι πρέπει να σωπάσετε ή αναφέρετε τα μισά από τα καθήκοντα σου. Είτε μιλάτε σε ένα φίλο σας, είτε στο δυνητικό αφεντικό σας, το να μη περιγράφετε την πραγματική σας αξία στην εταιρεία που εργάζεστε μόνο αρνητικά θα μπορούσε να σας επηρεάσει.

Δοκιμάστε αυτό: Γράψτε κάτω τις κύριες υπευθυνότητες του ρόλου σας. Έπειτα, γράψτε τι σε κάνει να προέχετε σε κάθε τομέα. Χρησιμοποιήστε αυτές τις πληροφορίες για να περιγράψετε τη θέση σας με μερικές απλές προτάσεις χωρίς περιττές λεπτομέρειες που ίσως νοιώθετε ότι μπορεί να κουράσουν.

Έχετε ανιχνεύσει ότι κάνετε και σεις τα πιο πάνω λάθη; Αν αυτό είναι ναι, τότε από τώρα και στο εξής θα μπορούσατε να τα αποφύγετε.